Maandelijks archief: oktober 2014

H2-boot ligt stil vanwege gebrek aan infrastructuur

Als er veel meer nieuws komt over waterstofboten moet er misschien ook een blog “Stroomboten” komen, naast de huidige blog “Stroomwagens”, maar zover is het nog niet. Dit bericht smokkelen we hier mee, omdat er een overeenkomst is met de … Lees verder

Geplaatst in Infrastructuur, Waterstof, Waterstofstation | Een reactie plaatsen

Mercedes F-Cell rijdt meer dan 300.000 km!

Daimler heeft tijdens de World of Energy Solutions beurs in Stuttgart (6-8 okt. 2014) de f-cell award gekregen voor het feit dat een Mercedes-Benz B-Class F-Cell gedurende een duurtest meer dan 300.000 kilometer aflegde. De test toont aan dat brandstofcelauto’s … Lees verder

Geplaatst in Brandstofcelauto, Ervaringen, Proefprojecten | Een reactie plaatsen

Zijn waterstofauto’s echt zo schoon?

Een langdurig en complex vraagstuk betreft de kwestie welke auto’s schoner rijden: benzineauto’s, auto’s op aardgas, auto’s op ethanol, elektrische auto’s of brandstofcelauto’s. California Fuel Cell Partnership brengt weer leven in de discussie door de laatste versie van het bekende … Lees verder

Geplaatst in Brandstofcelauto, Milieu-aspecten elektrisch rijden, Waterstof | Een reactie plaatsen