Maandelijks archief: juni 2014

Nieuwe waterstoftank voor 1.400 liter waterstof

Het Duitse Centrum voor Lucht en Ruimtevaart DLR heeft in het Europese onderzoeksproject SSH2S een nieuwe waterstoftank ontwikkeld, die bij een druk van 70 bar in een volume van 10 liter 1.400 liter waterstof bij kamertemperatuur kan opslaan. De waterstoftank … Lees verder

Geplaatst in Waterstof, Waterstof opslag | Een reactie plaatsen

Betere accu’s met nanotechnologie

Wetenschapper Chunmei Ban aan het werk Onderzoekers van het Amerikaanse National Renewable Energy Laboratory (NREL) hebben lithium-ion accu’s ontwikkeld door gebruikmaking van elektroden gemaakt van extreem dunne buisjes. De verwachting is dat de levensduur van dergelijke accu’s langer zal zijn … Lees verder

Geplaatst in Accu ontwikkeling, Accuverbetering, Li-ion accu's | Een reactie plaatsen

Plug-in shuttle bus met brandstofcel gaat in Hawaii in dienst

In 2015 moet hij gaan rijden, de shuttle bus van het in Californië gevestigde US Hybrid Corporation. Met een brandstofcel van 30 kW en een lithium-ion pakket van 28 kWh zou de bus 25 passagiers moeten kunnen vervoeren. Het opladen … Lees verder

Geplaatst in Accubus, Brandstofcelbus, Li-ion accu's | Een reactie plaatsen

Toyota mikt uiteindelijk op Li-lucht accu’s

Een elektrische step met vaste stof accu. Zoals zoveel andere autofabrikanten doet Toyota veel onderzoek naar nieuwe accu’s voor de elektrische auto. Een van de mogelijke potentiële accu’s is de vaste stof accu. Het bedrijf heeft inmiddels een prototype ontwikkeld … Lees verder

Geplaatst in Accu ontwikkeling, Accuauto, Accuverbetering, Li-ion accu's | Een reactie plaatsen

Rijden in je accu

Hoe groter de accu, hoe groter de actieradius, maar een grotere accu betekent ook het meezeulen van meer gewicht, wat meer energie vergt. Het Zweedse KTH Royal Institute of Technology heeft voor dit probleem een oplossing gevonden door een accu … Lees verder

Geplaatst in Accu ontwikkeling, Accuauto, Li-ion accu's | Een reactie plaatsen